Bugün - 23 Ocak 2020 PerşembeKünyemizSayfalarReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Kırıkkale   6°°C
 
Sağlıklı hayat merkezinden 25 bin kişiye hizmetKırıkkale İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı olarak hizmet ver..
Ramazan’da nasıl beslenmeli?

Kırıkkale, Özel Kırıkkale Yaşam Hastanesi Diyetisyeni Ecem Arslan, Ramazan ayına yönelik beslenme uyarılarında bulundu.

Sağlık Haberi - 02 Mayıs 2019 Perşembe

(10:01)

Kırıkkale, Özel Kırıkkale Yaşam Hastanesi Diyetisyeni Ecem Arslan, Ramazan ayına yönelik beslenme uyarılarında bulundu.

 

 

 

ARSLAN BİLGİLER VERDİ

Mübarek Ramazan ayı başlıyor. Ramazan’la ilgili hazırlıklar devam ederken, beslenme konusuna dikkat etmek gerekiyor. Peki Ramazan ayında sağlıklı beslenmeye nasıl dikkat etmeliyiz neler tüketmeliyiz? İşte bu soruların yanıtlarını Özel Kırıkkale Yaşam Hastanesi Diyetisyeni Ecem Arslan verdi. Oruç tutanların beslenme ve uzun süre aç kalmaya yönelik neler yapmaları gerektiği anlatıldı. Arslan, “Tutulan oruçta uzun süre aç kalınması metabolizmayı yavaşlatır ve besinlerin yağ haline gelmesini kolaylaştırır. Açlık sonucunda vücut hareketlerimiz yavaşlar ve metabolizma hızımız düşer” dedi.

 

 

NELERE DİKKAT EDİLMELİ?

Oruç ve beslenme konusunda önemli uyarılarda bulunan Arslan, şunları söyledi: “Ramazan ayında özellikle bu dönemde uzun süre aç kalmak durumundayız. Bunun için beslenme ve uzun süre aç kalmaya dikkat etmeliyiz. Vücudumuz uzun süre aç kalacak. İftar sofrasında ani ve fazla miktarda yemek yenmesi, yemek sonrasında kan şekerinin hızlı yükselmesi ve ardından hızlı düşmesine neden olur. Bu durumu genelde iftar sonrasında kendimizi yorgun, bitkin hissetmemizle, üşümemizle hissederiz. Ayrıca açlık durumunun uzun süre devam etmesi baş ağrısı, baş dönmesi, unutkanlık, dalgınlık, dikkatsizlik, uykuya eğilim, sinirlilik, hazımsızlık, şişlik, ekşime gibi sorunlara da neden olur ve iş verimi düşer. Bu gibi etkilerin görülmemesi için özellikle bu yıl daha farklı bir şekilde sahur ve iftar yapılmalıdır. Aksi durumda uzun süreli açlıklar sonucunda daha sık ve ciddi sağlık problemleri oluşabilir.

 

 

4 ÖĞÜN YAPILMALIDIR

Ramazanda 4 öğün yapılması önerilmelidir. 1 öğün kahvaltı olarak düşünülen sahurdur. İftar 2’ye bölünmekledir. 1. iftarda kan şekerini çabuk etkilemekten kaçınılacak besinler tüketilmelidir. Bu öğle yemeği mantığında olmalıdır. 1 öğünün ardından 1 saat ara vererek esas akşam yemeği yani 2. iftar yapılmalıdır. Ana yemek olarak tüketim yapılmalıdır. Ardından gece yapılacak ara öğünde 4. öğünü oluşturmalıdır. Bu şekilde az ve sık yeme mantığını az da olsa uygulamaya çalışılmalıdır.

 

 

SIVI TÜKETİMİNE DİKKAT

Daha sıcak mevsimlerde tutulan oruçla birlikte vücut daha fazla su kaybedebilir. Dikkat edilmesi gereken ilk nokta sahur ve iftarda yeterli sıvı alımıdır. Sıvı tüketimini artırmak için iftarda ilk yemek olarak çorba tercih edilebilir. Gün içinde susuz kalınacağından iftar ile sahur arasında sıvı ihtiyacı çok iyi karşılanmalı. En az 2-2,5 litre su içilmeli, ayrıca ayran, taze sıkılmış meyve ve sebze suları, çorba, komposto gibi içeceklerle sıvı alımı artırılmalı.

 

 

İFTARDA NELER YENMELİ?

- Yemeğe ne çok sıcak ne de çok soğuk olmayan hafif bir çorbayla başlanmalıdır. Bağırsak problemi olanlar çorbalarına kepek ilavesi yapabilecekleri gibi kepekli ekmek de tercih edebilirler.

- Etli veya etsiz, fazla yağlı olmayan bir sebze yemeği

- Yoğurt ve meyve

- Tatlı olarak sütlü tatlılar

 

 

SAHURDA NELER YENMELİ?

- Protein içeriği fazla olan gıdalar (midenin boşalma süresini uzatarak acıkmayı geciktirirler) yumurta, süt, yoğurt, peynir gibi gıdalar

- Kahvaltı şeklinde bir öğün olabilir

- Bol sıvı alınmalıdır. Su içilmelidir

- Meyve yenilebilir

- Fazla tuzlu besinler tüketilmemelidir

- Sadece su içerek oruç tutmak sakıncalı. Bu durumda yorgunluk, dikkatte azalmalar olur

- Sahura kalkılmadan oruç tutulursa aç kalma süresi artacağından metabolik hız düşer ve halsizlik, baş ağrısı görülür.”


Kaynak / Editör: Okunma 1630

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


SağlıkHaberleri

Yaşam'da Kök Hücre Tedavisi Başladı
Hiçbir hastalığı küçük görmeyin
KKܒde Palyatif Bakım Ünitesi hizmete açıldı
Ömrünü mesleğe adayan personellere ödül
‘Hareketli Ol Sağlıklı Kal’ Projesi Başlıyor
Yılda 2 defa diş hekimi kontrolüne gidin
Çok fazla tuz tüketiyoruz
TANAP'tan Kırıkkale’ye ambulans desteği

Diğer Haberler

Sağlık Kompleksi Bayram Sonuna Hazır
TSO’dan OSB’lerde üye ziyaretleri
Denek Dağına Cumhuriyet yürüyüşü
TAŞINIRIN AÇIK ARTIRMA İLANI
Yine aynı nokta yine kaza
Sulakyurt’ta karla mücadele
Silah Müzesi şehir merkezine taşınıyor
Gezgin hırsızlar ayakkabı çalarken yakalandı
E-Gazete (Yenigün)
Yazarlar

Mehmet Erkoç

Mehmet_Erkoç MKE BİZİM DEĞİL ÇOCUKLARIMIZIN!

22.12.2019 13:20:47

Kırıkkale’de, Ağır Silah ve Çelik Fabrikası, M&..


Deprem Kırıkkale’den hissedildiÖnceki gün sabah saatlerinde Ankara’da 12 dakika içe..
En Çok Okunanlar
Tarım eylem planı değerlendirildi
Kırıkkale Tarım ve Orman İl Müdürlüğü tarafından hazırl.. Kırıkkale Emniyet Müdürlüğü KOM Şube Müdürl&u.. Polis memuru intihar etti Muş’ta görevli olan ve memleketi Kırıkkale’ye gelen polis .. Türk Metal üyeleri grevde Türk Metal Sendikası Genel Başkanı Pevrul Kavlak, sözleşme sü.. Kırıkkale'de aralarında iş insanlarının bulunduğu FETÖ davasında 6 san.. Çayırlı'nın yeni kitabı ‘Çeri’ raflarda     Kırıkkaleli genç yazar, Gökhan Çayırlı e.. Kulislerde Karadurmuş yankıları Erken seçim olasılığının dilden dile dolaştığı şu günlerde, her..
Namaz Vakitleri
Şehir
(kirikkale)
İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı
06:2807:5513:0315:3718:0019:22

Hava Durumu
Şehir
(kirikkale)
Bugün
-5°°C - 6°°C
Cumartesi
-4°°C - 4°°C
Pazartesi
-5°°C - 8°°C
Çarşamba
-2°°C - 10°°C

Arşiv Getir

Facebook


Künyemiz Sayfalar Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace 0,08Yazılım - Web Aksiyon