Bugün - 24 Kasım 2020 SalıKünyemizSayfalarDijital PanoReklamlarHakkımızda
images/habersistemi_06.pngimages/habersistemi_07.png
 
Kırıkkale   28°°C
 
Kırıkkale'de 282 bin m2'lik alana yapı izniTÜİK Nevşehir Bölge Müdürlüğü 2020 yılı Ocak-..
Servislerde su dahil içecek ve yiyecek alınmayacak

'Covid-19 salgını’ kapsamında servis araçlarının alması gereken önlemler hakkında açıklamalarda bulunan Kırıkkale Servis araçları ve Nakliyeciler Odası Başkanı Behsat Yerlikaya, Rehberde, damlacık oluşturması nedeniyle servis içinde konuşulmaması gerektiği, su dahil içecek ve yiyecek kullanılmaması gerektiği söyledi.

Yaşam Haberi - 31 Mayıs 2020 Pazar

(14:58)

'Covid-19 salgını’ kapsamında servis araçlarının alması gereken önlemler hakkında açıklamalarda bulunan Kırıkkale Servis araçları ve Nakliyeciler Odası Başkanı Behsat Yerlikaya, Rehberde, damlacık oluşturması nedeniyle servis içinde konuşulmaması gerektiği, su dahil içecek ve yiyecek kullanılmaması gerektiği söyledi.

KİŞİSEL HİJYEN KURALLARINA UYULMALI

Sağlık Bakanlığı'nca, 'Covid-19 salgını kapsamında personel servis araçlarıyla ilgili alınması gereken önlemler' rehberi yayımlandığını aktaran Kırıkkale Servis araçları ve Nakliyeciler Odası Başkanı Behsat Yerlikaya, buna göre, Toplumda Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi'ne 28'inci madde olarak eklenen rehberde, servislerin toplu ulaşım araçları olduğu için Covid-19 salgınının yayılması açısından özellik arz ediyor. Rehberde servis şoförlerinin işveren tarafından salgın hakkında bilgilendirilmesi, salgınla ilgili uyulması gereken kuralların görünür bir şekilde araç içine asılması ve araçlarda giriş kapısının yanına el antiseptiği konulması gerektiği belirtildi. Şoförler için alınması gereken önlemler sıralanarak, Servis şoförleri, kişisel hijyen kurallarına uygun şekilde hareket etmeli ve aracın içinde mutlaka tıbbi maske kullanmalıdır. Maskeler nemlendiğinde değiştirilmelidir. Maskeler çıkarılırken lastiklerinden tutulmalı, maskelerin dış yüzeyine dokunulmamalı, yeni maske yine lastiklerinden tutularak takılmalıdır. Kullanılmış maskeler ağzı bağlı çöp torbasına atılmalıdır. Maske değiştirme söz konusu ise el antiseptiği kullanılmalıdır. Mümkünse servisin şoför koltuğu yolculardan uygun malzeme ile ayrılmalıdır” ifadesini kullandı.

'SERVİSTE KONUŞULMAMALI'

Başkan Yerlikaya “Yolcular için alınması gereken önlemler ise şöyle sıralandı. Yolcular servise binerken ve inerken sosyal mesafe kuralına uygun davranmalıdır. Sosyal mesafe kuralının bozulmaması için önlemler alınmalıdır. Yolcular, servise binmeden el antiseptiği veya en az yüzde 70’lik alkol içeren kolonya kullanmalıdır. Covid-19 ile uyumlu belirtileri (ateş, öksürük, burun akıntısı, nefes darlığı vb.) olanların tıbbi maske takması sağlanmalı, servise alınmamalı ve işveren bilgilendirilerek sağlık merkezine yönlendirilmelidir. Servise binen tüm yolcular maske takmalı ve yolculuk boyunca çıkarmamalıdır. Servise binen yolcular servise alınma sıralarına göre cam kenarlarından başlanarak, arkadan öne doğru, her gün aynı koltuklara oturtulmalıdır. Servislerde koltuk numarası verilerek oturma listesi oluşturulmalı, bu liste serviste görünür bir yerde asılı olmalıdır. Damlacık oluşturması nedeniyle servis içinde konuşulmamalı ve bağırılmamalıdır. Serviste bir mecburiyet olmadıkça su dahil içecek ve yiyecek kullanılmamalıdır”.

SERVİSLERDE TEMİZLİK VE DEZENFEKSİYON

“Klimanın iç hava sirkülasyon düğmesi kapalı olmalıdır. Servis araçlarının klima hava filtre bakımı düzenli olarak yapılmalıdır. Servislerde pencereler uygun olan her fırsatta açılarak servisin iç havasının temizlenmesi sağlanmalıdır. Servisin genel iç temizliği gün sonunda su ve deterjan ile yapılmalıdır. Aracın iç yüzeyi su ve deterjanlı bez kullanılarak silinmelidir. Her servis turu tamamlandıktan sonra sık dokunulan yüzeyler (kapı kolları, kol dayamakolçaklar, tutacaklar, cam açma düğmeleri, emniyet kemeri tokaları) önce su ve deterjanlı bezle silinmeli, daha sonra da 1100 oranında sulandırılmış çamaşır suyu veya yüzde 70’lik alkol ile dezenfekte edilmelidir. Bu amaçla Sağlık Bakanlığı ruhsatlı dezenfektanlar da kullanılabilir. Temizlik yolcu olmadığı durumlarda yapılmalı ve sonrasında 1 dakika beklenip havalandırılmalıdır” dedi. Haber: Mehmet Erkoç


Kaynak / Editör: Haber Merkezi - admin Okunma 970

Bu habere hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazın !


YaşamHaberleri

Omuz çıkıklarına yol açan 5 neden
Muhtarlardan halk gününde teşekkür
Sağanak yağış hayatı olumsuz etkiledi
Sağanak yağış bekleniyor
Hacı Mustafa Demirci Camii ibadete açıldı
Tüketici hakem heyetine 1525 başvuru
Zabıta olma hayali gerçekleşti
Başkalarına yük olmak istemiyorum

Diğer Haberler

Şubat ayında 792 bin 223 ton inek sütü toplandı
KURBAN ETİ 24 SAAT BEKLETİLMELİ
Kırıkkalespor’a destek yürüyüşü
Sizin 52 haftanız, lösemili çocukların 1 haftası var!
Kırıkkale'de terör örgütü DEAŞ üyeliği davası
Ekmek yeni yılda 200 gram olarak üretilecek
Kaçan boğa 4 saatte yakalandı
Otomobil faresi tutuklandı
E-Gazete (Yenigün)
Yazarlar

Mehmet Erkoç

Mehmet_Erkoç Vefa gruplarına minnet borçluyuz

28.04.2020 18:41:05

İnsanlık olarak önemli bir sınav veriyoruz. Tüm d&..




Ak Parti temayül yaptıİlçe kongrelerini tamamlayan ve önümüzdeki günle..
En Çok Okunanlar
YİH’in doktor kadrosu genişliyor Daha önceki zamanlarda doktor eksikliği konusunun dile getirildiği Kır.. Kırıkkale'de aralarında iş insanlarının bulunduğu FETÖ davasında 6 san.. Çayırlı'nın yeni kitabı ‘Çeri’ raflarda     Kırıkkaleli genç yazar, Gökhan Çayırlı e.. Kulislerde Karadurmuş yankıları Erken seçim olasılığının dilden dile dolaştığı şu günlerde, her..
Namaz Vakitleri
Şehir
(kirikkale)
İmsakGüneşÖğleİkindiAkşamYatsı

Hava Durumu
Şehir
(kirikkale)
Bugün
17°°C - 28°°C
Pazar
18°°C - 29°°C
Salı
13°°C - 25°°C
Perşembe
13°°C - 25°°C

Arşiv Getir

Facebook


Künyemiz Sayfalar Dijital Pano Reklamlar Hakkımızda Facebook FriendFeed Twitter MySpace 0,33Yazılım - Web Aksiyon