Kırıkkale’de STEM eğitimi

Kırıkkale’de STEM eğitimi
21 FARKLI İLDE GÖREV YAPAN 24 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENİ KATILIYORKırıkkale Üniversitesi öğretim elemanları tarafından yürütülen TÜBİTAK 4004-Bilim ve Toplum Programları destekli proje Kırıkkale’de gerçekleştiriliyor....

21 FARKLI İLDE GÖREV YAPAN 24 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENİ KATILIYOR

Kırıkkale Üniversitesi öğretim elemanları tarafından yürütülen TÜBİTAK 4004-Bilim ve Toplum Programları destekli proje Kırıkkale’de gerçekleştiriliyor. Kırıkkale’nin ev sahipliğinde yapılan programa 21 farklı ilde görev yapan 24 Fen Bilimleri öğretmeni katılıyor. Gerçekleşen çalışmayla eğitim sisteminin en önemli unsuru olan öğretmenlerin çağın gereksinimlerine uygun bir eğitim anlayışıyla tanışmaları ve deneyim yaşamaları sağlanacak.

21 AĞUSTOS’A KADAR DEVAM EDECEK

Öğretmenler İçin STEM Eğitimi ve Arduino İle Fiziksel Programlama Kampı isimli proje Kırıkkale Öğretmenevinde başladı. Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Uğur Sarı’nın yürütücülüğünde, 16-21 Ağustos 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilecek projeye İstanbul’dan Iğdır’a 21 farklı ilde görev yapan 24 Fen Bilimleri öğretmeni katılıyor. Programın açılışında STEM ve kodlama eğitiminin önemine vurgu yapan Prof. Dr. Uğur Sarı projenin amacını açıkladı. Sarı “Dijital çağın başlangıcı olarak ortaya çıkan 21. yüzyılda, teknolojide yaşanan baş döndürücü gelişmeler ve beraberinde gelen bir bilgi patlaması yaşanmaktadır. Bu yeni dönemde başarılı olmak ise 21. yüzyıl iş dünyasının beklentilerini karşılayacak 21. yüzyıl becerilerine sahip bireylerin yetiştirilmesini önemli kılmaktadır. Bu doğrultuda ülkeler eğitim reformları gerçekleştirmekte ve dijital becerilerin gelişimi için öğretmen eğitimlerine ayrı bir önem vermektedirler” diye konuştu.

PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMİK DÜŞÜNME

Prof. Dr. Sarı “Ülkemiz eğitim sisteminin de hedefleri arasında yer alan STEM eğitimi, kodlama eğitimi ve algoritmik düşünceyi geliştirmeye yönelik eğitimler projemizin odağını oluşturmaktadır. Tüm dünya da olduğu gibi ülkemizde de son yıllarda STEM eğitimi ve kodlama eğitimi yoğun ilgi görmekte ve bu alana kaynaklar ayrılmaktadır. Okul öncesi dönemden yükseköğretime tüm kademelerde gerek okul ortamında gerekse okul dışı ortamlarda uygulamalı eğitimler, projeler ve etkinlikler düzenlenmektedir. Ancak yapılan çalışmaların birçoğunun, beceri gelişiminden uzak, bir pedagojik anlayışı benimsemeyen, algoritmik düşünceyi yansıtamayan ve genellikle sadece sürükle bırak mantığı ile deneme yanılma yöntemine yönelmiş kodlar yazma şeklinde olduğu görülmektedir. Oysaki bu tarz uygulamaların amacı bireyde problem çözme, algoritmik düşünme, yaratıcılık, girişimcilik ve mühendislik tasarım becerileri gibi becerilerin gelişimini sağlamak olmalıdır. Bu bağlamda gerçekleştirilecek proje ile mühendislik tasarım süreci, problem çözme ve algoritmik düşünme ışığında programlama ve STEM eğitimi gerçekleştirilecektir.  Böylece eğitim sisteminin en önemli unsuru olan öğretmenlerin çağın gereksinimlerine uygun bir eğitim anlayışıyla tanışmaları ve deneyim yaşamaları sağlanacaktır” ifadesini kullandı.

PROJE ETKİNLİKLERİ BAŞLADI

Kırıkkale Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Uğur Sarı, Projenin gerçekleştirilmesinde katkıları olan başta TÜBİTAK olmak üzere Kırıkkale Üniversitesi ile Kırıkkale Öğretmenevi yönetici ve personeline teşekkür etti. Açılış programının ardından proje etkinlikleri başladı. Kırıkkale Öğretmenevinde 6 gün boyunca devam edecek etkinliklerde Kırıkkale Üniversitesi öğretim üyeleriyle birlikte Gazi Üniversitesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi öğretim üyeleri ve MEB kurumlarında görevli eğitmenler görev alacaklardır. Öğretmenler bir hafta boyunca Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik disiplinlerini bir arada kullanarak basit araçlar ve Arduino araçları ile STEM odaklı etkinlik geliştirme ve uygulama çalışmaları gerçekleştirecekler. Bu kapsamda STEM eğitimi, metin tabanlı ve blok tabanlı programlama eğitimi, bilgi işlemsel düşünme ve fen eğitiminde uygulanabilirliği üzerine uygulamalı etkinlikler yapacak. Akıllı aydınlatma sistemine sahip köprü, güvenli okul geçidi, yol bilgisayarı ve akıllı stadyum tasarımları gibi uygulamalı etkinlikler yapılarak, bu tasarımların derslerde kullanımı ve öğrencilere kazanımları üzerine tartışmalar yapılacak. HABER: Mehmet Erkoç

Bu haber toplam 3 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.