VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI DENEYİN

VERİMLİ DERS ÇALIŞMAYI DENEYİN
Milli Eğitimden Öğrencilere Sınav Kaygısı ve Motivasyon eğitimiKırıkkale'de lise ve mezun öğrencilere yönelik Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölüm Başkanı Eda Subaşı ile...

Milli Eğitimden Öğrencilere Sınav Kaygısı ve Motivasyon eğitimi

Kırıkkale'de lise ve mezun öğrencilere yönelik Rehberlik ve Araştırma Merkezi (RAM) Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölüm Başkanı Eda Subaşı ile Psikolojik Danışman Ömer Yurdakul tarafından "Sınav Kaygısı ve Motivasyon" eğitimi verildi. Yurdakul, saatlerce bilinçsiz bir şekilde ders çalışmak yerine verimli ders çalışmayı önerdi.

DOĞRU SONUCA ULAŞMAK İÇİN POZİTİF DÜŞÜNCE

Milli Eğitim Müdürlüğü ve Kırıkkale Belediyesi tarafından ortaklaşa olarak düzenlenen eğitim seminerlerinde, Kırıkkale Belediyesi Gençlik Merkezi'ndeki sınavlara hazırlanan öğrencilere Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölüm Başkanı Eda Subaşı ile Psikolojik Danışman Ömer Yurdakul tarafından moral, motivasyon, derslerde başarının yolları ve sınavlara hazırlanma, sınav heyecanını yenme ve daha birçok konuda görsel sunumlarla bilgiler verildi. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Bölüm Başkanı Subaşı, öğrencilere yönelik yaptığı konuşmada derslerde başarı sağlanabilmesi ve doğru sonuçlara ulaşabilmek için pozitif düşünme ve hedef belirlemenin olması gerektiğini hatırlatarak, "Her bireyin çalışmaya başlamadan önce kendine hedefler koyması motivasyon açısından önemlidir. Hedeflerinizi oluşturduktan sonra bu hedeflerinizi günlük, haftalık, yıllık ve 10 yıllık hedeflere bölebilirsiniz. Motivasyon kaybı yaşamak istemeyen bireylerin çalışma ve gündelik hayatlarında olumlu ortamlar oluşturması daha sağlıklı olacaktır. Negatif düşünceler sizleri bir adım geriye götürecektir. Bunu asla ve asla unutmayınız” diye konuştu.

UYKU DÜZENİNE DİKKAT

Ders çalışma saatleri konusunda birçok kararsızlıklar yaşandığını belirten Subaşı, "İnsanların en çok kafasını karıştıran unsurlardan birisi de hangi saatler arasında çalışması gerektiğidir. Bu belirsizlik insanı yormakta ve çalışma azmini düşürmektedir. Bu nedenle bireylerin çalışmalarını yürütebilmeleri adına ve motivasyon düşüklüğü yaşamamaları adına yapmaları gereken en temel şeylerden birisi de saat belirlemektir. Günlük çalışma sisteminizin içerisinde dikkatimizi dağıtan onlarca etmen olduğu unutulmamalıdır. Sürekli başarısızlık hissiyatı, yapamama korkusu bireylerde negatif durumlar oluşturma riski taşır. Çoğu insanın gece uykularına dikkat etmediği ve istenilen düzeyde uyumadığı gözlemlenmektedir. Günlük 7 ile 9 saat aralığında uyumayan bireylerin, bilişsel süreçlerinde sorunlar olduğu yapılan araştırmalarda gözlemlenmiştir. Bu nedenle motive olmak ve verim almak için günlük uyumanız gereken sürelere dikkat ediniz." ifadelerini kullandı.

VERİMLİ DERS ÇALIŞIN

Psikolojik Danışman Ömer Yurdakul da, verimli ders tekniklerinin kullanılması durumunda başarı elde edilebileceğini söyledi. Saatlerce bilinçsiz bir şekilde ders çalışmak yerine verimli ders çalışmayı öneren Yurdakul, "Öğrenmede başarıyı olumlu yönde etkileyen faktörlerden biri de istekli ve kararlı olunmalı ve her bireyin kendisine uygun bir sistematik ders çalışma planının hazırlanması gerekir. Amaçların belirlenmesi, zamanı verimli kullanmak, uygun bir çalışma ortamı ve dikkati uyanık tutmak da verimli ders çalışmaya olumlu yönde etki sağlayacak özelliklerdir” diye konuştu.

HEDEFİNİZİ ÖNCEDEN BELİRLEYİN

Amaçların, hedeflerin önceden belirlenmesi gerektiğine dikkat çeken Yurdakul, “Derse hazırlıklı olmak, not tutmak, okumak, araç gereç ve kaynaklardan istifade etmek ve aralıklı tekrarlar yapmak unutmayı önlemeye yardımcı olur. Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Eğer bunları sağlayabilirsek dikkatimizi toplamış oluruz. Daha az hayallere dalar,  planlı ve programlı çalışmamıza da katkı sağlar. Verimliliği ortadan kaldırıcı dikkat dağıtıcı nesneler, öfke, uykusuzluk, yorgunluk, araç gereç eksikliği, acelecilik, korku, başka yerde olma isteği gibi unsurlardan uzak durmamız gerekir. Anlatılan konuların zihinlerde kalıcı olması için derslerde soru sorulmalıdır. Sorulanları cevaplamak derse karşı ilgi ve dikkatinizi arttıracaktır. Derste not tutmak dikkatinizin dağılmasını engelleyecek, böylelikle bilgilerin daha kalıcı olmasını sağlayacaktır. Öğretmeninizin konu anlatırken jest ve mimiklerine, ses tonuna dikkat ediniz. Farklılaştığı noktalar genellikle konunun önemli noktalarıdır ve sınavlarda çıkma ihtimali kuvvetli olan konulardır” dedi. Gençlik merkezindeki eğitim, öğrencilerin merak ettikleri konularla ilgili soruların cevaplandırılmasının ardından son buldu.

Bu haber toplam 4 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.