Ankara-Delice otoyol çalışmaları devam ediyor
DAHA İYİYİ DAHA GÜZELİ HEDEFLEDİK
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 75. Karayolları Bölge Müdürleri Toplantısı’na katıldı. Karayollarının köklerinin 1934’teki Şose ve Köprüler Reisliğine oradan Osmanlı’ya kadar uzandığını ifade eden Bakan Uraloğlu, kıt imkanlarla zorlu bir coğrafyada gerçekleştirilen hizmetlerin çok kıymetli olduğunu söyledi. Cumhuriyetin ilk yıllarında 47 bin 80 kilometrelik yol ağıyla Ankara-İstanbul arasını 79 saatten 18 saate, Ankara-Samsun arasını ise 96 saatten 20 saate indiren bir dönüşüm yaşandığını anımsatan Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: “İşte bu miras, bizlere sadece yollarımızın yapımını değil, bir ülkenin geleceğini inşa etme sorumluluğunu da devretti. Hepimiz bu mirası yüreğimizde taşıyarak her bir kilometre taşında daha iyiyi daha güzeli hedefledik. Geleceğin ihtiyaçlarını öngören, yüksek standartlarla hizmet sunan bir kurum olarak bu yolda kararlılıkla ilerliyoruz. İşte bölge müdürleri toplantılarımız da sadece bürokratik bir mekanizma değil, bir yürek birliği bir dava ve hizmet sevdasını tazeleme buluşmasıdır."
ALTERNATİF YOL İNŞA ETMİŞ OLACAĞIZ
Ankara-Kırıkkale- Delice Otoyolu’nda yapım çalışmalarını başlattıklarını belirten Bakan Uraloğlu, projenin Ankara’nın doğu ve kuzey koridoruna, buradan da Ortadoğu ve Kafkas ülkelerine kesintisiz ulaşım ile kara yolu yük taşımacılığının ağırlığını hafifleteceğini ifade etti. Antalya-Alanya Otoyolu’nun ise yaz aylarındaki yoğun talebi hızlı, konforlu ve güvenli şekilde karşılayacağını, başta turizm olmak üzere ticaret ve tarıma can suyu olacağını dile getiren Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti: "Ankara-İstanbul arasında ilerleyen dönemde mevcut yolların yetmeyeceğini öngörüyoruz. Kuzey Marmara Otoyolu’nun bittiği Akyazı’dan Ankara’ya yeni bir yol yapmamız gerekecek. Planladığımız Orta Anadolu Otoyolu ile Kuzey Marmara Otoyolu’nun Ankara-Niğde Otoyolu’na daha hızlı bağlantını tesis edeceğiz. Ayrıca afet ve acil durumlar için de alternatif yol da inşa etmiş olacağız."
BU FELAKETİ HASARSIZ ATLATTI"
Uraloğlu, 23 Nisan’da İstanbul’da yaşanan depremin Türkiye’nin deprem gerçeğini bir kez daha hatırlattığını belirterek "Bakanlığımız sorumluluğundaki karayollarımız, havalimanlarımız, tren ve metrolarımız, deniz yapılarımız da çok şükür bu felaketi hasarsız atlattı. Bu tablo, son 23 yılda Sayın Cumhurbaşkanımız liderliğinde, deprem gerçeğini merkeze alarak başlattığımız seferberliğin sonucudur" diye konuştu. 1999’daki depreminin ardından, Türkiye’nin en önemli metropolü olan İstanbul’da, Marmara ve Ege bölgelerinde, deprem gibi afet durumlarında kullanılacak, dirençli alternatif karayolu koridorlarına ihtiyaç oldu.
Kaynak:İhlas Haber Ajansı
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.