Altın 6,070.40
%0.81
BIST 14,315.98
%0.39
Dolar 46.62
%0.03
Euro 53.21
%0.08
Kırıkkale
31°

Sosyal Güvelik Kurumu uyardı: Hakkınızı kaybetmeyin

Sosyal Güvelik Kurumu uyardı: Hakkınızı kaybetmeyin
 İnternet Editörü
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), vatandaşların prim borçlarının taksitlendirme ve tecil yolu ile ödemek isteyen işveren ve sigortalılar için önemli bir uyarıda bulundu.

BELİRTİLEN SÜRE İÇERİSİNDE TAMAMLANMASI GEREKİYOR

Kurum, başvuru sürecinin ve ilk taksit ödemesinin belirlenen süre içerisinde tamamlanmaması halinde yapılandırma ve taksitlendirme hakkının kaybedilebileceğini belirterek, mükellefleri 31 Ağustos 2026 tarihine kadar işlemlerini tamamlamaları konusunda uyardı.

SGK tarafından yapılan açıklamada, prim borcu bulunan vatandaşlar ile işverenlerin borç tutarına bakılmaksızın tecil ve taksitlendirme başvurularını en geç 31 Ağustos 2026 mesai bitimine kadar ilgili Sosyal Güvenlik İl Müdürlüklerine yapmaları gerektiği bildirildi.

BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER AÇIKLANDI

Borçlarını taksitlendirmek isteyen mükelleflerin başvuru sırasında bazı belgeleri eksiksiz şekilde hazırlamaları gerekiyor. SGK'nın açıklamasına göre başvuruda, "Tecil ve Taksitlendirme Talep Formu" ile birlikte "Çok Zor Durum Raporu" veya "Mali Durum Bildirim Formu"nun eksiksiz doldurularak teslim edilmesi isteniyor.

Söz konusu belgelerin tamamına SGK'nın resmi internet sitesinde yer alan "Form ve Dilekçeler" bölümünden erişilebiliyor. Kurum, eksik evrakla yapılan başvuruların değerlendirme sürecini olumsuz etkileyebileceğini belirterek, belgelerin dikkatli şekilde hazırlanmasını istedi.

İLK TAKSİT ÖDENMEZSE TAKSİTLENDİRME HAKKI SONA ERECEK

SGK'nın yaptığı uyarıda en önemli hususlardan biri ise ilk taksit ödemesi oldu. Uzmanlar, tecil ve taksitlendirme başvurusu kabul edilse dahi ilk taksitin süresi içerisinde ödenmemesi halinde başvurunun geçersiz sayılacağını ve sağlanan kolaylıklardan yararlanılamayacağını vurguluyor.

Bu nedenle yalnızca başvuru yapılmasının yeterli olmadığına dikkat çekilirken, ilk taksit ödemesinin de 31 Ağustos 2026 tarihine kadar tamamlanmasının büyük önem taşıdığı ifade edildi.

İCRA İŞLEMLERİYLE KARŞILAŞMAMAK İÇİN SON GÜNÜ BEKLEMEYİN

Uzmanlar, prim borcu bulunan mükelleflerin işlemlerini son güne bırakmamaları gerektiğini belirtiyor. Başvuru ve ödeme sürecinin zamanında tamamlanmaması halinde borçların yasal takip kapsamına alınabileceği, icra ve haciz işlemleriyle karşı karşıya kalınabileceği uyarısında bulunuluyor.

Özellikle yoğunluk nedeniyle son günlerde yaşanabilecek sistemsel veya işlem kaynaklı gecikmelerin hak kaybına neden olabileceğine dikkat çeken uzmanlar, başvuruların mümkün olan en kısa sürede tamamlanmasını tavsiye ediyor.

31 AĞUSTOS KRİTİK TARİH

SGK'nın yayımladığı takvime göre, prim borçlarının tecil ve taksitlendirilmesine ilişkin başvurular ile ilk taksit ödemeleri için son tarih 31 Ağustos 2026 olarak belirlendi. Bu tarihe kadar gerekli işlemleri yerine getirmeyen mükellefler, taksitlendirme imkanından yararlanamayacak.

Kurum yetkilileri, hak kaybı yaşanmaması ve yasal süreçlerle karşılaşılmaması adına prim borcu bulunan tüm vatandaşların ve işverenlerin belirtilen süreyi dikkate alarak işlemlerini zamanında tamamlamaları gerektiğini hatırlattı.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.