DOWN HASTALIK DEĞİL FARKLILIKTIR

DOWN HASTALIK DEĞİL FARKLILIKTIR
Toplumsal farkındalık oluşturmak, Down Sendromlu bireylerin ayrımcılığa ve olumsuz tutumlara maruz kalmasını önlemek, erken ve sürekli eğitimin önemine dikkat çekmek amacıyla her yıl yapılan Dünya Down Sendromu Farkındalık...

Toplumsal farkındalık oluşturmak, Down Sendromlu bireylerin ayrımcılığa ve olumsuz tutumlara maruz kalmasını önlemek, erken ve sürekli eğitimin önemine dikkat çekmek amacıyla her yıl yapılan Dünya Down Sendromu Farkındalık Günü dolayısıyla Kırıkkale Mehmet Işıtan Özel Eğitim Uygulama Okulunda etkinlik düzenlendi. Renkli görüntülere sahne olan etkinlikte Down Sendromunun bir hastalık değil farklılık olduğuna vurgu yapıldı.

RENKLİ GÖRÜNTÜLER OLUŞTU

Down Farkındalık Günü dolayısıyla Kırıkkale Mehmet Işıtan Özel Eğitim Uygulama Okulunda etkinlik düzenlendi. Özel öğrencilerin görev aldığı etkinlikler büyük beğeni topladı. Öğrenciler, programdaki çeşitli gösterilerde görev aldı. Renkli görüntülerin yaşandığı programda, öğrenciler doyasıya bir gün yaşadı. Etkinlikte, Down Sendromu tedavi edilmesi gereken bir hastalık değil, bireyin hayatı boyunca devam eden bir  farklılıktır vurgusu yapıldı.

ONLAR BİZİM ÖZEL ÇOCUKLARIMIZ

İl Milli Eğitim Müdürü Yusuf Tüfekçi, Okul Müdürü Sami Yanık'tan bilgiler aldıktan sonra velilerle de bir araya geldi. Tüfekçi “Büyük eğitim ailemizin en güzel renklerini oluşturan ve yaşamın +1 değerleri olan özel çocuklarımız, daima önceliğimizdir. Neşe dolu bir gün yaşadılar. Organizasyonda görev alan öğrencilerimizi ve eğitimcilerimizi tebrik ediyorum” dedi. Düzenlenen programa, Milli Eğitim Müdürü Yusuf Tüfekçi, beraberinde Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Şube Müdürü Muhammet Yılmaz ile çok sayıda veli katıldı.

EĞİTİMİN ÖNEMİNE VURGU YAPILDI

Etkinliklerin ardından yapılan açıklamada “Her çocuk gibi Down sendromlu çocuklar da farklı zeka seviyesine, yetenek ve kişiliğe sahiptirler. Burada kilit nokta çocuğun kapasitesini maksimum düzeyde kullanabilmesi için zamanında ve doğru desteği alabilmesidir. Erken eğitim programları, fizyoterapi, dil terapisi, alternatif terapiler, oyun grupları gibi seçenekler aileler tarafından iyice değerlendirilmeli ve doğru kaynaklara ulaşılarak karar verilmelidir” ifadelerine yer verildi. HABER: Mehmet Erkoç

Bu haber toplam 13 defa okunmuştur
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.