Altın 6,129.23
%0
BIST 14,274.02
%0
Dolar 46.59
%0
Euro 53.07
%0
Kırıkkale
29°

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı açıkladı: Kırıkkale'de 1 Temmuz'da başlıyor

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı açıkladı: Kırıkkale'de 1 Temmuz'da başlıyor
 İnternet Editörü
Türkiye'de geri dönüşüm alanında önemli bir uygulama daha hayata geçiriliyor. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından yürütülen Depozito Yönetim Sistemi, 1 Temmuz itibarıyla 81 ilde eş zamanlı olarak uygulanmaya başlanacak.

BAKAN KURUM AÇIKLADI

Yeni sistem kapsamında vatandaşlar, depozitolu ambalajları belirlenen iade noktalarına teslim ederek her bir şişe için 1 lira kazanabilecek. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Sıfır Atık Hareketi kapsamında hayata geçirilecek uygulamanın hem çevrenin korunmasına hem de ülke ekonomisine önemli katkılar sağlayacağını belirtti.

HER ŞİŞE İÇİN DİJİTAL CÜZDANA 1 LİRA YÜKLENECEK

Bakan Kurum'un verdiği bilgilere göre, Türkiye'nin 81 ilinde kurulacak Depozito Yönetim Sistemi'ne ait DOA makinelerine teslim edilen depozitolu ambalajlar karşılığında vatandaşların dijital cüzdanlarına her şişe için 1 lira yüklenecek. Toplanan cam, plastik ve diğer uygun ambalajlar geri dönüşüm sürecine dahil edilerek yeniden üretimde kullanılacak. Böylece hem atık miktarının azaltılması hem de doğal kaynakların daha verimli kullanılması hedefleniyor.

cevre-ve-sehircilik-bakanligi-acikladi-kirikkalede-1-temmuzda-basliyor2

SADECE VATANDAŞLARI DEĞİL İŞLETMELERİ DE KAPSIYOR

Yeni sistem yalnızca bireysel kullanıcılarla sınırlı kalmayacak. Market zincirleri, süpermarketler, bakkallar, büfeler, oteller, restoranlar ve kafeler de Depozito Yönetim Sistemi'nin önemli paydaşları arasında yer alacak. Bu sayede ambalajların daha düzenli şekilde toplanması ve geri dönüşüm zincirine kazandırılması amaçlanırken, ülke genelinde yaygın ve sürdürülebilir bir geri dönüşüm altyapısının oluşturulması planlanıyor. Depozito Yönetim Sistemi ile her yıl yaklaşık 25 milyar adet ambalajın geri dönüşüme kazandırılması hedefleniyor. Bakan Kurum, sistem sayesinde ekonomiye yıllık yaklaşık 30 milyar liralık doğrudan katkı sağlanmasının beklendiğini ifade etti.

Yetkililer, uygulamanın yalnızca ekonomik kazanç sağlamayacağını, aynı zamanda atık miktarını azaltarak çevrenin korunmasına ve döngüsel ekonominin güçlendirilmesine de önemli katkılar sunacağını belirtiyor.

SIFIR ATIK HAREKETİ'NİN YENİ ADIMI

Bakan Murat Kurum, Depozito Yönetim Sistemi'nin, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Emine Erdoğan'ın himayelerinde yürütülen Sıfır Atık Hareketi'nin önemli aşamalarından biri olduğunu belirterek, uygulamanın israfın önlenmesi, doğal kaynakların verimli kullanılması, çevre bilincinin artırılması ve sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkı sağlayacağını vurguladı. 1 Temmuz itibarıyla başlayacak uygulamayla birlikte vatandaşlar hem geri dönüşüme katkı sunacak hem de teslim ettikleri her depozitolu şişe karşılığında dijital cüzdanlarına 1 lira yüklenerek ekonomik kazanç elde edecek.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.